Урок розвитку зв’язного мовлення
у 2 класі
Складання тексту – опису лисички
за питаннями і опорними словами
Тема. Складання тексту – опису лисички за питаннями і опорними
словами.
Мета. Вчити складати найпростіший текст - опис за питаннями і
опорними словами, добирати до тексту заголовок.
Формувати вміння стисло і послідовно висловлювати думку,
передавати її на письмі.
Вдосконалювати навички літературної вимови слів.
Збагачувати словниковий запас.
Розвивати мовлення, увагу, спостережливість, уміння
працювати з додатковою літературою.
Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до
тварин.
Обладнання: малюнки: лисички, зайчика, білочки, їжачка, мишки,
яблука, горіха, моркви, квітки; чорний ящик зі справжніми яблуком, горіхами,
морквою, квіткою; картки із запитаннями і опорними словами; загадки, прислів’я.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Активізація опорних знань.
1.
Слово вчителя.
-
Сьогодні у нас урок розвитку мовлення. Нас запросили в
гості.
Ми підемо вулицею,
потім полем, далі – стежкою, яка доведе нас до лісу.
А ось хто запросив,
дізнаємось, коли відгадаємо загадку.
Загадка.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її
(……)
-
Так, лисиця. Тож нас запросила в гості Лисичка. Ось вона.
(Малюнок лисиці).
-
А кого ж лісових мешканців вона запросила?
2.
Відгадування загадок.
Червонясту шубку має,
по гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст.
Як намисто- оченята…
Хто це? Спробуй відгадати.
(……)
-
Так, це Білочка.
(Малюнок білочки).
В мене шубка з
колючок,
В мене сіра спинка,
Ніс- як чорний п’ятачок,
Очі-намистинки.
Здогадався,мабуть,всяк,
Що зовуть мене
(……)
-
Правильно, Їжачок.
(Малюнок їжачка).
Хвіст, як ниточка,
Сама, як калиточка,
А очі, як
насіннячко.
Любить дуже ніч і
тишу
Ця маленька сіра …
(….)
-
Так, це Миша!
(Малюнок миші).
Я крилатий, я пухнастий,
золотистий і смугастий.
Над лужком танок веду,
дзвінко,весело гуду.
(…….)
Так,це Джміль
3.
Опис предметів.
-
Ці звірята підготували для Лисички подарунки. Давайте
визначимо, хто з них який саме подарунок підготував.
Опиши подарунки,
які принесли лисичці гості.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.
Вчитель.
-
Отже, ми з вами сьогодні поговоримо про нашу господиню –
Лисичку. Згадайте, в яких казках вона є героїнею?
«Якою вона змальована у казках?
Фізхвилинка
2.
Робота у групах.
1 група.
Прислів’я про
лисицю (учні зачитують).
2 група.
Загадки
про лисицю (учні зачитують).
3 група.
-
Зачитайте вірші про лисичку (учні зачитують).
4 група.
-
А що ви дізналися про лисичку як про тварину? (Учні зачитують інформацію).
ІV. Робота над твором.
1.
Вчитель.
-
Скільки цікавого ми дізналися про цю тварину – лисицю.
Щоб не забути, яка вона наша лисичка, потрібно записати основні відомості в
зошит.
2.
Робота над твором.
а) Добір та запис
заголовка.
-
Давайте дамо назву нашому твору.
б) Відповіді на
запитання.
-
Роздивіться уважно лисицю
-
на дошці, на партах малюнки лисиці).
Перед вами листівки
з питаннями. За допомогою опорних слів складемо відповіді на них.
|
Питання
|
Словничок
|
|
Де живе лисичка?
|
У лісі, у норі, у дуплі.
|
|
Яка в неї шубка?
|
Пухнаста, руда, золота, сіра, м'яка.
|
|
Яка мордочка?
|
Витягнута, гостренька, широка.
|
|
Які вуха?
|
Чутливі, маленькі, великі, невеликі.
|
|
Які лапи?
|
Короткі, великі, м'які.
|
|
Який у лисиці хвіст?
|
Довгий, пишний, красивий.
|
|
Як можна назвати цю
тварину?
|
Хитра, прудка, обережна.
|
в) Складання усного
твору.
Лисичка живе в лісі у норі. Шубка в неї руда, м’яка і пухнаста. Мордочка
витягнута, гостренька. На голові невеликі, чутливі вуха. Лапи короткі та
м’які. Хвіст у лисиці довгий, пишний, з
білим кінчиком. Цю тварину можна назвати хитрою та обережною.
3.
Запис відповідей у зошит.
Робота по групах
(диференційно).
1 група (на партах зелені кружечки).
Записують твір
самостійно.
2 група (жовті кружечки).
Складають речення
твору, починаючи зі слів, які у картці підкреслені червоним кольором (перші слова в реченні).
3 група (сині квадратики).
Списують з картки –
підказки речення з поданим початком, додаючи потрібні за змістом опорні слова.
|
Питання
|
Словничок
|
Речення
|
|
Де живе лисичка?
|
У лісі, у норі, у дуплі.
|
Лисичка живе….
|
|
Яка в неї шубка?
|
Пухнаста, руда, золота, сіра, м'яка.
|
Шубка в неї ….
|
|
Яка мордочка?
|
Витягнута, гостренька, широка.
|
Мордочка …
|
|
Які вуха?
|
Чутливі, маленькі, великі, невеликі.
|
На голові … вуха.
|
|
Які лапи?
|
Короткі, великі, м'які.
|
Лапи ….
|
|
Який у лисиці хвіст?
|
Довгий, пишний, красивий.
|
Хвіст у лисиці …
|
|
Як можна назвати цю тварину?
|
Хитра, прудка, обережна.
|
Цю тварину можна назвати ….
|
4 група (червоні кружечки)
За питаннями і
словником опиши лисичку.
5.Зачитування
творів учнів (з різних груп).
V. Підсумок уроку.
- Чи можна уявити з
наших творів, якою є лисичка? (Відповіді
дітей).
- Сьогодні на уроці
з розвитку мовлення ми склали найпростіший твір - опис цієї тваринки. На
слідуючих уроках будемо вчитися поширювати свої твори. Для того, щоб краще
уявляти предмет, який описуємо і знати про нього більше.
Додатки до уроку
Додаток 1
|
Питання
|
Словничок
|
|
Де живе лисичка?
|
У лісі, у
норі, у дуплі.
|
|
Яка в неї шубка?
|
Пухнаста,
руда, золота, сіра, м'яка.
|
|
Яка мордочка?
|
Витягнута,
гостренька, широка.
|
|
Які вуха?
|
Чутливі,
маленькі, великі, невеликі.
|
|
Які лапи?
|
Короткі,
великі, м'які.
|
|
Який у
лисиці хвіст?
|
Довгий,
пишний, красивий.
|
|
Як можна
назвати цю тварину?
|
Хитра,
прудка, обережна.
|
Додаток 1
|
Питання
|
Словничок
|
Речення
|
|
Де живе лисичка?
|
У лісі, у норі, у дуплі.
|
Лисичка живе….
|
|
Яка в неї шубка?
|
Пухнаста, руда, золота, сіра, м'яка.
|
Шубка в неї ….
|
|
Яка мордочка?
|
Витягнута, гостренька, широка.
|
Мордочка …
|
|
Які вуха?
|
Чутливі, маленькі, великі, невеликі.
|
На голові … вуха.
|
|
Які лапи?
|
Короткі, великі, м'які.
|
Лапи ….
|
|
Який у лисиці хвіст?
|
Довгий, пишний, красивий.
|
Хвіст у лисиці …
|
|
Як можна назвати цю тварину?
|
Хитра, прудка, обережна.
|
Цю тварину можна назвати ….
|
Немає коментарів:
Дописати коментар